Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés
Rólunk Recept Húsmentes Hétfő Alap/anyag Alap/technika Szezon Interjú

Padlizsános tészta 10 perc alatt


"Ez a gyors tésztaétel egyike azon receptjeimnek, amiket első alkalommal amolyan "ad hoc" jelleggel ütöttem össze abból, ami éppen rendelkezésemre állt, de a sikerre való tekintettel később rendszeresen újrázásra került" - írja Mindenmentes Nóri nekünk egyik új, idei receptjében. "Nem csoda, hiszen ebben a tál tésztában annyi minden van, amit szeretünk: sült padlizsán, paradicsom, fokhagyma és egy kevés miso. Utóbbiról annyit kell tudnod, hogy ez egy fermentált szójakrém, amit nem érdemes kihagyni, mert általan nemcsak finomabb lesz az étel, gyakorlatilag az összes esszenciális aminosav megtalálható benne.

Ez az a recept, ami meghódította az egyébként tésztaételekért nem igazán rajongó férjemet is."

Gyors padlizsános tészta misoval, paradicsommal, fokhagymával

Hozzávalók 4 személyre:

- 250g (gluténmentes) tészta
- 1 nagyobb padlizsán, megmosva és kb. 2x2cm-es kockákra vágva
- 4 nagy hámozott paradicsom, kockákra vágva
- 2 gerezd fokhagyma, apróra szeletelve
- opcionálisan apróra vágott újhagyma és őrölt gyömbér
- 1 kávéskanál fehér miso (ha tartasz a génmódosított szójától, vegyél bio terméket)
- jó minőségű olívaolaj a sütéshez (padlizsán esetén ez nagyobb mennyiség lesz!)
- tengeri só
- szezám olaj

Elkészítés:

A tésztát főzd meg a gyártó utasítása szerint. Egy nagy serpenyőben hevítsd fel az olívaolajat, majd futtasd meg rajta a fokhagymagerezdeket és az újhagyma szeleteket.

Dobd a fokhagymás olajra a padlizsán kockákat és magas hőfokon, megforgatva süsd őket addig, amíg pirulni kezdenek. Süsd őket több részletben, hogy ne párolódjanak, hanem piruljanak. Add a padlizsánhoz a kockázott paradicsomot, várj pár percet, hogy a paradicsom is átsüljön, tegyél rá gyömbért, ha szereted, majd kapcsold le a tűzhelyet.  

Keverd a sült zöldségekhez a miso pasztát. Ha nem találod elég krémesnek, nyugodtan adj hozzá kis mennyiségekben vizet. 

Kóstold meg, és igazíts a sózáson. A végén egy fújásnyi szezámolaj tovább fokozhatja az ízeket. 

Forgasd össze a tésztát a zöldségekkel és már kész is!

Cukor-, és gluténmentes, vegán, ráadásul pár perc alatt elkészül, szinte sütés-főzés nélkül. Kell ennél több?

A müzliszelet energiatartalma mellett az amarant vagy quinoa teljes értékű növényi fehérjét tartalmaz. Ha szeretnénk még több értékes növényi tápanyaggal megpakolni ezt a finomságot, gazdagíthatjuk például chia maggal, ami szintén teljes értékű fehérje és mellette ásványi anyag forrás is. Az aszalt áfonya antioxidánsokban gazdag, persze használhatunk ízlés szerint más aszalt gyümölcsöt is. A receptet Mindenmentes Nóri küldte nekünk.

Szeretjük a céklában, hogy azon túl, hogy egész télen könnyen elérhető, igen változatos módokon lehet elkészíteni. Mindenmentes Nóri Konyhájából egy édeskés-savanykás krém receptjét kaptuk meg. Ez a diós-narancsos céklakrém élénk színével bármikor az asztalunk dísze lehet. Kínálhatjuk mártogatósnak friss zöldségek, vagy sós ropogtatni való falatok mellé is.

Tipp: Ha esetleg marad belőle 1-2 evőkanálnyi, új életre kelthetünk vele egy adag hummuszt: a végeredmény pikáns, halvány rózsaszín céklás hummusz lesz.

Diós-narancsos céklakrém

Hogyan kerül az omlett a levesbe?

Leves és omlett? Akármennyire is furcsának tűnik a párosítás, a szerző, Mindenmentes Nóri szerint remekül működik együtt a két étel. Így lesz a pillanatok alatt elkészíthető csípős, ázsiai ízvilágú levesből tápláló vacsora, ráadásul garantáltan segít feltekerni a belső fűtésünket egy borongós, hűvös novemberi estén. A hozzávalók között nem szerepel szinte semmilyen egzotikus, nehezen beszerezhető alapanyag, így akár egy hétköznap este is elkészíthetjük.

Melegítő levesek a mínuszok ellen

Nemsokára támadnak a mínuszok, eljött a melegítő levesek ideje. Most rögtön két izgalmas, mégis egyszerűen elkészíthető receptet is kipróbálhattok.

Ugye mindenki járt már úgy, hogy nagy lelkesen hazaszállított néhány szép sütőtököt, a konyhában viszont elfogyott az ihlet? Természetesen van élet a karamellizált sütőtökön és az alap krémlevesen túl is: most egy egzotikus, pikáns leves receptjét osztjuk meg veletek, Mindenmentes Nóri konyhájából.

A thai konyhával kapcsolatban általában nem egy sütőtökből készült fogásra gondolunk, pedig a thai fűszerek és a kókuszos alaplé nagyon jól működik együtt az ősz egyik legnépszerűbb hozzávalójával. Ez az egzotikus ízvilágú leves akár egy munkanap végén is összedobható: kb. 30-40 perc alatt készül el. Egy esős őszi nap után igazi lélekmelegítő!

«
12

100fok

blogavatar

A Makifood Főzőiskola és Maki Stevenson japán séf által mentorált 100fok gasztro blog szerzői gasztronómiai szakemberek, konyhaművészek, gasztro bloggerek, szerkesztők, újságírók, cukrászok és séfek. És most megmutatják, hogy főzni gyerekjáték!

Vacsorák és főzőkurzusok

Még több hír a facebookon!

Témáink

recept (210),vega (121),vegetáriánus (66),Húsmentes Hétfő (65),vegán (61),nyár (52),desszert (49),szezon (49),tél (45),ősz (40),alapanyag (40),leves (40),saláta (39),alapok (38),alaptechnika (35),vacsora (34),sütemény (33),ebéd (33),tavasz (30),Maki Stevenson (30),nemzeti konyha (29),gyors (26),Nagy Zita (25),karácsony (25),zöldség (24),szezonális (24),gluténmentes (24),makifood főzőiskola (23),kezdő (22),tészta (22),makifood (21),reggeli (21),piac (21),Kósa Gabriella (21),sütés (20),egytálétel (20),köret (19),paradicsom (19),zizi kalandjai (19),édesség (18),előétel (18),dió (18),ünnep (18),olasz (18),sütőtök (18),laktózmentes (17),Herczeg Gabriella (17),padlizsán (17),eper (17),krémleves (17),csirke (16),hal (15),Bede Anna (15),Selectfood (15),befőzés (14),menü (13),Szabó Noémi (13),Túry Amália (13),cékla (12),program (12),rizs (12),tojás (12),interjú (12),cukrász ABC (12),húsvét (12),chutney (11),gyümölcs (11),mindenmentes (11),kenyér (11),Ludvig Nicolette (11),kánikula (11),lazac (10),húsmentes (10),Húsmentes Hétfői Vacsoraklub (10),cukkini (10),spenót (10),olasz konyha (10),Riedl Annamária (9),Farkas Viktória (9),torta (9),Mentes étkezés (9),paprika (9),vadnövénykonyha (9),lekvár (9),uzsonna (9),vadnövény (9),fasírt (9),Terei-Vígh Krisztina (9),maki stevenson (9),pite (8),cukormentes (8),grúz (8),téli vitaminforrás (8),chili (8),halétel (8),borsó (8),tippek (8),főzés (8),melegítő étel (8),vegan (8),főétel (8),alap (8),húsmentes hétfő (8),zöldborsó (8),répa (8),lepény (8),kókusztej (7),colors in the kitchen (7),szósz (7),Andrási Nóra (7),colorsinthekitchen (7),Zöld Múzsa (7),sajt (7),Vida Kata (7),kezdőkészlet (7),medvehagyma (7),gyógynövény (7),spárga (7),szendvics (7),fagyi (7),allergénmentes (7),márk szonja (7),fagylalt (7),cukrászat (7),joghurt (7),bab (7),tortilla (7),köles (7),csili (7),bevásárlás (7),csokoládé (7),kecskesajt (7),füge (7),augusztus (7),kalács (7)

Reblog