Rólunk Recept Húsmentes Hétfő Alap/anyag Alap/technika Szezon Interjú

Túl zsíros, túl száraz, ízetlen, túl sós, nem elég ropogós, olyan, mint egy nagy massza, soroljuk még? Sokféle hibát követünk el főzés közben, és mivel az okokra magunktól általában nem jövünk rá, a hibák többségébe újra belefutunk. Ebben segít most két profi séf: Maki Stevenson és Alexander Dean, akik összeszedték a legtipikusabb bénázásainkat. 

1. Hideg olajba tesszük az alapanyagokat 

A főzés akkor kezdődik, amikor beleteszed az alapanyagokat az olajba. A hideg olajban minden teleszívja magát zsiradékkal. Általában mindent - zöldségeket, húst, minden egyebet legalább közepesen meleg hőmérsékletű olajba dobjunk bele!

Forrás: Flickr - Robert Couse-Baker

2. Silány minőségű bort használunk ("Főzéshez jó lesz!")

Az a bor, amit nem tudunk meginni, az étel ízét is elrontja. Nem kell, hogy túlságosan drága legyen, de csak akkor tegyük az ételhez, ha főzés közben szívesen kortyolgatunk belőle! 

3. Nem megfelelő méretű vagy alakú edényt választunk

Pirítani akarod a zöldségeket, de párolódni kezdenek? Valószínűleg azért, mert túl magas az edényed fala, így túl sok gőz keletkezik benne. Pirításhoz válassz sauté serpenyőt!

4. Helytelenül szeleteljük fel a zöldségeket

Ha például pirítani szeretnéd a hagymát, ne vágd karikára, a vékonyabb szeletek megégnek, mire a többi megpirul. Vágd a hagymákat sauté szeletre vagy kockára. Akkor vágd karikákra, amikor nyersen van rá szükséged, például a hagyományos krumplisalátánál. 

5. Túl sok hozzávalót teszünk egyszerre a serpenyőbe

Pirított gombát szeretnél készíteni, de azonnal párolódni kezd, pedig (helyesen) serpenyőbe tetted? Valószínűleg túl nagy az adag egyszerre. A gomba hamar levet ereszt, pirítsd meg három kis adagban, így sikerülni fog!

6. Nem hallgatunk az ösztöneinkre

Vannak bizonyos receptek (lásd kenyér), amelyeket pontosan kell követni, de még itt is előfordulhat, hogy ha például nem ugyanazt a lisztet használod, más lesz a tészta állaga. Hallgass mindig a megérzéseidre!

7. Nem vagyunk tisztában a só, a savak és a cukor szerepével

A fűszerek mellett az ízeket jellemzően a só, a sav és a cukor mennyisége határozza meg. Fontos, hogy a receptet vegyük alapul, de önállóan is képesek legyünk "beállítani" a sós, savas és édes ízt. Ehhez számos "eszközünk" van, például a mustár, a szójaszósz, a lime, a méz, a különféle szirupok, ezeket ismernünk kell. Ha például szójaszószt használunk, biztos, hogy nem kell nagyon megsózni az ételt. 

8. Nem vesszük komolyan az étel összetevőit 

A receptekben gyakran két vagy három különböző összetevőből álló ételek szerepelnek (például friss saláta, grillezett csirkemell, öntet). Fontos, hogy a fogás minden eleme önmagában is ízletes legyen.

9. Túl gyakran keverjük meg az ételt

Sokszor azért ragad oda az étel, mert még nincsen kész. Ne piszkáljuk, keverjük, forgassuk feleslegesen!

10. Friss fűszer helyett szárítottat használunk, és nem változtatunk a mennyiségen

Szárított fűszerekből általában kevesebbet kell használnunk, mint a frissekből. Ehhez persze főzés előtt érdemes összemorzsolni a kezünkben a kívánt mennyiséget.

100fok

blogavatar

A Makifood Főzőiskola és Maki Stevenson japán séf által mentorált 100fok gasztro blog szerzői gasztronómiai szakemberek, konyhaművészek, gasztro bloggerek, szerkesztők, újságírók, cukrászok és séfek. És most megmutatják, hogy főzni gyerekjáték!

Vacsorák és főzőkurzusok

Még több hír a facebookon!

Témáink

recept (210),vega (121),vegetáriánus (66),Húsmentes Hétfő (65),vegán (61),nyár (52),desszert (49),szezon (49),tél (45),ősz (40),alapanyag (40),leves (40),saláta (39),alapok (38),alaptechnika (35),vacsora (34),sütemény (33),ebéd (33),tavasz (30),Maki Stevenson (30),nemzeti konyha (29),gyors (26),Nagy Zita (25),karácsony (25),zöldség (24),szezonális (24),gluténmentes (24),makifood főzőiskola (23),kezdő (22),tészta (22),makifood (21),reggeli (21),piac (21),Kósa Gabriella (21),sütés (20),egytálétel (20),köret (19),paradicsom (19),zizi kalandjai (19),édesség (18),előétel (18),dió (18),ünnep (18),olasz (18),sütőtök (18),laktózmentes (17),Herczeg Gabriella (17),padlizsán (17),eper (17),krémleves (17),csirke (16),hal (15),Bede Anna (15),Selectfood (15),befőzés (14),menü (13),Szabó Noémi (13),Túry Amália (13),cékla (12),program (12),rizs (12),tojás (12),interjú (12),cukrász ABC (12),húsvét (12),chutney (11),gyümölcs (11),mindenmentes (11),kenyér (11),Ludvig Nicolette (11),kánikula (11),lazac (10),húsmentes (10),Húsmentes Hétfői Vacsoraklub (10),cukkini (10),spenót (10),olasz konyha (10),Riedl Annamária (9),Farkas Viktória (9),torta (9),Mentes étkezés (9),paprika (9),vadnövénykonyha (9),lekvár (9),uzsonna (9),vadnövény (9),fasírt (9),Terei-Vígh Krisztina (9),maki stevenson (9),pite (8),cukormentes (8),grúz (8),téli vitaminforrás (8),chili (8),halétel (8),borsó (8),tippek (8),főzés (8),melegítő étel (8),vegan (8),főétel (8),alap (8),húsmentes hétfő (8),zöldborsó (8),répa (8),lepény (8),kókusztej (7),colors in the kitchen (7),szósz (7),Andrási Nóra (7),colorsinthekitchen (7),Zöld Múzsa (7),sajt (7),Vida Kata (7),kezdőkészlet (7),medvehagyma (7),gyógynövény (7),spárga (7),szendvics (7),fagyi (7),allergénmentes (7),márk szonja (7),fagylalt (7),cukrászat (7),joghurt (7),bab (7),tortilla (7),köles (7),csili (7),bevásárlás (7),csokoládé (7),kecskesajt (7),füge (7),augusztus (7),kalács (7)

Reblog