Rólunk Recept Húsmentes Hétfő Alap/anyag Alap/technika Szezon Interjú

Tavaszi fasírt kicsit felturbózva

Ez a hosszú hétvége nem a szabadtéri programokról fog szólni, és sajnos még mindig nem kerülnek a szekrény mélyére a kabátok. A hideg, nedves időjárás miatt táplálóbb ételeket kívánunk, de nem árt, ha legalább az ízek emlékeztetnek arra, hogy május van:)

Egy ilyen hétvégére tökéletes fogás a különböző tavaszi fűszerekkel felturbózott kölesfasírt, ami a Zizi kalandjai blog szerzőjétől érkezett. 

köles fasírt zöldborsó vegetáriánus vega tavasz vegán zizi kalandjai gabona menta

Itt említjük meg, hogy a köles olyan gabonaféle, amely teljes értékű fehérjéket tartalmaz, főtt állapotában is lúgos kémhatású, ráadásul gluténmentes, így az erre érzékenyek is bátran fogyaszthatják. Kovasav tartalma miatt a csontképzésben játszik szerepet, de a fényes haj, az egészséges bőr és az erős körmök felé vezető utat is lerövidítheti – persze rendszeres fogyasztás esetén.

Alacsony a kalóriatartalma, rosttartalma viszont magas, rengeteg ásványi anyagot és B-vitaminokat tartalmaz, mindemellett igazán jó magnéziumforrás. Az emésztésre gyakorolt pozitív tulajdonságain túl prebiotikus hatású gabonaféle, tehát segíti a „barátságos baktériumok” munkáját.

Vegán zöldborsós kölesfasírt

 

Hozzávalók 4-6 főre (kb. 20-25 db):

– 300 g köles

– 200 g zöldborsó (friss vagy fagyasztott)

– 2 evőkanál chia mag

– 6 evőkanál víz

– 3-4 szál újhagyma, felaprítva

– 2 gerezd fokhagyma, felaprítva

– 1 csokor petrezselyem / turbolya /tárkony, felaprítva

– 4 evőkanál frissen facsart citromlé

– néhány friss mentalevél, felaprítva

– só, bors

– kókuszzsír

köles fasírt zöldborsó vegetáriánus vega tavasz vegán zizi kalandjai gabona menta

Elkészítése:

1) A kölest mossuk át tiszta vízzel, majd öntsük egy lábasba. A 300 g mennyiség kb. 1,5 bögrényinek felel meg, tehát 3 bögrényi (250 ml-es bögrét használjunk) vízzel öntsük fel a kölest és közepes lángon főzzük puhára. Tegyük félre kihűlni.

2) Egy kis tálkában keverjük össze a chia magot a vízzel és hagyjuk állni 6-8 percig, amíg kocsonyás állagú lesz.

3) Egy lábasban forraljunk vizet és blansírozzuk meg a borsót 2 perc alatt. Szűrjük le és a borsó egyharmadát pürésítsük botmixerrel.

4) Egy nagy tálban keverjük össze a kihűlt kölest az összes többi hozzávalóval, a pürésített és egészben hagyott zöldborsóval és a vizes chia maggal. Gyúrjuk össze és ízesítsük ízlésünk szerint még több sóval vagy borssal.

5) Tegyük a hűtőbe 15-20 percre, hogy a fasírt “tésztája” jól összeálljon. Pingponglabda vagy kicsit nagyobb nagyságú golyókat formázzunk belőle, tenyerünkkel lapítsuk le és egy kevés kókuszzsírban süssük ki a fasírtokat teflon serpenyőben közepes láng felett.

100fok

blogavatar

A Makifood Főzőiskola és Maki Stevenson japán séf által mentorált 100fok gasztro blog szerzői gasztronómiai szakemberek, konyhaművészek, gasztro bloggerek, szerkesztők, újságírók, cukrászok és séfek. És most megmutatják, hogy főzni gyerekjáték!

Vacsorák és főzőkurzusok

Még több hír a facebookon!

Témáink

recept (210),vega (121),vegetáriánus (66),Húsmentes Hétfő (65),vegán (61),nyár (52),desszert (49),szezon (49),tél (45),ősz (40),alapanyag (40),leves (40),saláta (39),alapok (38),alaptechnika (35),vacsora (34),sütemény (33),ebéd (33),tavasz (30),Maki Stevenson (30),nemzeti konyha (29),gyors (26),Nagy Zita (25),karácsony (25),zöldség (24),szezonális (24),gluténmentes (24),makifood főzőiskola (23),kezdő (22),tészta (22),makifood (21),reggeli (21),piac (21),Kósa Gabriella (21),sütés (20),egytálétel (20),köret (19),paradicsom (19),zizi kalandjai (19),édesség (18),előétel (18),dió (18),ünnep (18),olasz (18),sütőtök (18),laktózmentes (17),Herczeg Gabriella (17),padlizsán (17),eper (17),krémleves (17),csirke (16),hal (15),Bede Anna (15),Selectfood (15),befőzés (14),menü (13),Szabó Noémi (13),Túry Amália (13),cékla (12),program (12),rizs (12),tojás (12),interjú (12),cukrász ABC (12),húsvét (12),chutney (11),gyümölcs (11),mindenmentes (11),kenyér (11),Ludvig Nicolette (11),kánikula (11),lazac (10),húsmentes (10),Húsmentes Hétfői Vacsoraklub (10),cukkini (10),spenót (10),olasz konyha (10),Riedl Annamária (9),Farkas Viktória (9),torta (9),Mentes étkezés (9),paprika (9),vadnövénykonyha (9),lekvár (9),uzsonna (9),vadnövény (9),fasírt (9),Terei-Vígh Krisztina (9),maki stevenson (9),pite (8),cukormentes (8),grúz (8),téli vitaminforrás (8),chili (8),halétel (8),borsó (8),tippek (8),főzés (8),melegítő étel (8),vegan (8),főétel (8),alap (8),húsmentes hétfő (8),zöldborsó (8),répa (8),lepény (8),kókusztej (7),colors in the kitchen (7),szósz (7),Andrási Nóra (7),colorsinthekitchen (7),Zöld Múzsa (7),sajt (7),Vida Kata (7),kezdőkészlet (7),medvehagyma (7),gyógynövény (7),spárga (7),szendvics (7),fagyi (7),allergénmentes (7),márk szonja (7),fagylalt (7),cukrászat (7),joghurt (7),bab (7),tortilla (7),köles (7),csili (7),bevásárlás (7),csokoládé (7),kecskesajt (7),füge (7),augusztus (7),kalács (7)

Reblog