Rólunk Recept Húsmentes Hétfő Alap/anyag Alap/technika Szezon Interjú

Az indiaiak is tudják, hogy a gyümölcsök és a joghurt kombinációja az egyik leghatásosabb hűsítő nagy melegben. Az ő gyümölcsös-joghurtos lassijukból kiindulva gyors és egyszerű fagylaltot készítettünk 3 alapanyagból (szezonális gyümölcsből, sűrű joghurtból és mézből). Ráadásul biztos, hogy E-betűs hozzávalóktól mentes!

Hogy milyen gyümölcsből készül a fagylalt, az egyéni ízlés kérdése, de mindig érdemes az idénygyümölcsök közül válogatni, mert ezekben van a legtöbb vitamin és zamat. Egyik kedvenc gyümölcsünk, a málna rövid szezonja most kezdődik, így nem volt kérdés, hogy ezúttal ez - az egyébként is nagyon egészséges - gyümölcs került a fagylaltunkba. De ahogyan írtunk, kísérletezzetek bátran a különböző szezonális gyümölcsökkel, vagy ezek kombinációjával.

A júniusi szezonális gyümölcsökről/zöldségekről itt írtunk (receptekkel) 

Miért érdemes málnát fogyasztani?

Amellett, hogy az egyik kedvenc bogyós gyümölcsünk, számos egészségre gyakorolt hatása miatt is érdemes sok málnát fogyasztanunk. C-vitamin tartalma meghaladja a citromét, alacsony energiatartalmával gondosodik róla, hogy az alakunk se bánja a nassolást. Sőt, kifejezetten pozitív hatást gyakorol az anyagcserére, serkenti a vérkeringést és a méregtelenítést, valamint vértisztító hatású. Vérszegényeknek különösen ajánlott fogyasztása, hiszen segíti a vas felszívódását.

Tudtátok? A málnalevelet gyógyteaként használhatjuk fel, régen a zöldtea pótlására is használták. Magas C-vitamin tartalmú, vércukorszint szabályozó, a vese munkáját segítő, izzasztó (lázcsillapító) gyógytea készíthető belőle.

Egyszerű házi gyümölcsfagylalt

Ehhez a változathoz nem lesz szükség különösebb konyhai tudományra, sem rengeteg összetevőre és fagylaltgépbe sem kell beruháznunk.

Hozzávalók:
750 gr előzőleg lefagyasztott szezonális gyümölcs (most málna)
500 gr sűrű natúrjoghurt vagy görögjoghurt
Ha nem sikerül beszerezni, a natúr joghurtról csepegtessük le a savót egy sűrű szövésű textil segítségével. Vegán/laktózmentes opció: joghurt helyett sűrű kókuszkrémből
pár csepp citromlé (opcionális)
3-4 nagy evőkanál méz (ízlés szerint)

Két fontos szabály van csupán, amiket a készítés során be kell tartanunk ahhoz, hogy a végeredmény ne egy jeges, kőkemény tömb legyen. Az egyik, hogy valóban sűrű állagú joghurtra van szükségünk (a lehető legkevesebb folyadékkal – ezért csepegtetjük ki a savót), ha kókuszkrémet használunk, fontos, hogy valóban a krémet, ne a híg kókusztejet vásároljuk meg. A másik fontos lépés pedig a teljes megfagyás előtti rendszeres átkeverés. Nem szükséges 5 percenként a mélyhűtőhöz rohanni, 20-30 percenkénti átkeverés is bőven megteszi.

Elkészítése

A fagyasztott gyümölcsöt botmixer segítségével pépesítsük. Ha szeretitek a fagylaltban a gyümölcsdarabokat, akkor nem szükséges teljesen egyneművé mixelni. Ezt követően adjuk hozzá a többi alkotórészt, majd az egészet tegyük egy lezárható edényben a fagyasztóba. Adott időközönként (kb. 20percenként) jó alaposan keverjük át, hogy krémes legyen és elkerüljük a jegesedést.
Fogyasztás előtt kb. 20 perccel - a hagyományos fagyihoz hasonlóan - érdemes kivenni a hűtőből, hogy egy krémesebb, könnyebben adagolható fagylaltot kapjunk. 

A fagylalt epres verziójának receptjét (lsd. fotón) a BioMisszió blogon (klikk) találjátok.

Recept és fotók: Jéger Angéla, BioMisszió blog

Kapcsolódó receptek:
Nagy fagyilexikonunkban még több fagyirecept!
Bodzafagyi
Bodzás eperjégkrém
Hűsítő ételek és italok kánikulára - Chef Maki tippjei

A 100fok mentora a Makifood Főzőiskola. Az iskola őszi órarendje már felkerült a honlapra, most a népszerű órákra is van még hely!

Hozzászólásaitokat a 100fok facebook oldalán várjuk.


100fok

blogavatar

A Makifood Főzőiskola és Maki Stevenson japán séf által mentorált 100fok gasztro blog szerzői gasztronómiai szakemberek, konyhaművészek, gasztro bloggerek, szerkesztők, újságírók, cukrászok és séfek. És most megmutatják, hogy főzni gyerekjáték!

Vacsorák és főzőkurzusok

Még több hír a facebookon!

Témáink

recept (210),vega (121),vegetáriánus (66),Húsmentes Hétfő (65),vegán (61),nyár (52),desszert (49),szezon (49),tél (45),ősz (40),alapanyag (40),leves (40),saláta (39),alapok (38),alaptechnika (35),vacsora (34),sütemény (33),ebéd (33),tavasz (30),Maki Stevenson (30),nemzeti konyha (29),gyors (26),Nagy Zita (25),karácsony (25),zöldség (24),szezonális (24),gluténmentes (24),makifood főzőiskola (23),kezdő (22),tészta (22),makifood (21),reggeli (21),piac (21),Kósa Gabriella (21),sütés (20),egytálétel (20),köret (19),paradicsom (19),zizi kalandjai (19),édesség (18),előétel (18),dió (18),ünnep (18),olasz (18),sütőtök (18),laktózmentes (17),Herczeg Gabriella (17),padlizsán (17),eper (17),krémleves (17),csirke (16),hal (15),Bede Anna (15),Selectfood (15),befőzés (14),menü (13),Szabó Noémi (13),Túry Amália (13),cékla (12),program (12),rizs (12),tojás (12),interjú (12),cukrász ABC (12),húsvét (12),chutney (11),gyümölcs (11),mindenmentes (11),kenyér (11),Ludvig Nicolette (11),kánikula (11),lazac (10),húsmentes (10),Húsmentes Hétfői Vacsoraklub (10),cukkini (10),spenót (10),olasz konyha (10),Riedl Annamária (9),Farkas Viktória (9),torta (9),Mentes étkezés (9),paprika (9),vadnövénykonyha (9),lekvár (9),uzsonna (9),vadnövény (9),fasírt (9),Terei-Vígh Krisztina (9),maki stevenson (9),pite (8),cukormentes (8),grúz (8),téli vitaminforrás (8),chili (8),halétel (8),borsó (8),tippek (8),főzés (8),melegítő étel (8),vegan (8),főétel (8),alap (8),húsmentes hétfő (8),zöldborsó (8),répa (8),lepény (8),kókusztej (7),colors in the kitchen (7),szósz (7),Andrási Nóra (7),colorsinthekitchen (7),Zöld Múzsa (7),sajt (7),Vida Kata (7),kezdőkészlet (7),medvehagyma (7),gyógynövény (7),spárga (7),szendvics (7),fagyi (7),allergénmentes (7),márk szonja (7),fagylalt (7),cukrászat (7),joghurt (7),bab (7),tortilla (7),köles (7),csili (7),bevásárlás (7),csokoládé (7),kecskesajt (7),füge (7),augusztus (7),kalács (7)

Reblog